סופ"ש אקטואלי: חתול בחצרו של אורי אריאל • יוסי לזר

    יוסי לזר No Comments on סופ"ש אקטואלי: חתול בחצרו של אורי אריאל • יוסי לזר
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    רק לפני 6 חודשים, עמלו אנשי התחזוקה בכנסת – לתלות את השלט של חדר 1221 במשכן הכנסת שעליו נכתב: "אריה מכלוף דרעי שר הכלכלה והשר לפיתוח הנגב והגליל".

    שלט זה הוחלף השבוע וכרגע הוא אמור לשאת את הטקסט: "אריה מכלוף דרעי שר לפיתוח הנגב והגליל והפריפריות" – אך יודעי דבר מתעקשים לטעון, שניתנה הוראה לאנשי התחזוקה של הכנסת שלא לזרוק את השלט הקודם, אלא לאפסן אותו בארון קרוב למשך החודשיים הקרובים.

    כמובן שאיני מאמין לשמועה זו, אריה דרעי הולך לקראת מהלך חשוב של החזרת אמון הציבור והשקופים בו ובמפלגה, הדילמות שבהם נתקל במהלך כהונתו כשר הכלכלה – הינם דילמות לא פשוטות עבור שר חרדי במדינה. פעם זה הכדורגל בשבת ופעם זה חילולי השבת שנעשים בבניית התשתיות, הכבישים והרכבות ועוד. למרות היוקרתיות שיש בתיק הזה ולמרות התקציבים הענקיים שיש במשרד הכלכלה הרי שעיקר עיסוקו הינו עם הטייקונים ופחות עם השקופים – ציבור שולחיו.

    דרעי מרגיש, שכבר תקופה ארוכה ציבור בוחריו מסתכל עליו כמו חתול בחצרו של אורי אריאל – שעליו לעשות טרנספר ולעבור לטריטוריה אחרת כדי לפעול משם.

    מי ששהה השבוע בטריטוריה אחרת – היה שר הבריאות יעקב ליצמן שהרגיש השבוע די על הגובה, חוץ מהגובה של המטוס בטיסה ללונדון, הרי שגם בסקר שפורסם השבוע  ב'ערוץ 2' על שביעות רצון הציבור הכללי מהפוליטיקאים: שר הבריאות ליצמן היה במקום הראשון מבין שרי הממשלה. שביעות הרצון שיש בקרב הציבור הישראלי מתפקודו של השר ליצמן רק ממשיך לעלות – כמעט כמו מחירי הסלולר עכשיו לאחר קניית 'גולן טלקום' ע"י 'סלקום'. ממשיך לעלות כמעט כמו המחיר שיעלה לנו המטוס של ראש הממשלה שהתקציב לכך אושר השבוע בקבינט. וממשיך לעלות כמעט כמו מספר הפעמים שיאיר לפיד הזכיר השבוע את חוק הגיוס בהקשר החרדי.

    יאיר לפיד שגם הוא הרגיש השבוע כמו חתול אבל כמו חתול שיועציו האמריקאים לענייני "איך להיבחר כראש ממשלה" – אמרו לו שצריך לשמור על החלב של אברכי הכוללים ותלמידי הישיבות, במשך החודשים האחרונים הוא הצליח להתאפק ולהציג חזות של אוהב החרדים אבל השבוע בכינוס חירום של מפלגתו – הרי שהיה נראה שמרוב אהבה הוא היה רוצה לאכול, אז אולי לא לזלול חרדים לתיאבון כמו אביו אבל ברגע שצצה הזדמנות לנסות לקושש עוד קצת רייטינג ואולי גם קולות, הרי שנדמה היה כחתולו של ר' יונתן אייבשיץ שקופץ לו הטומי ברגע שרואה הזדמנות להתנגח בחרדים.

    מי שדווקא שיבחו השבוע את הנציגים החרדים ובפרט את יו"ר ועדת הכספים גפני – היו דווקא חברי המחנה הציוני שפרסמו תגובה כך "ביבי הביא את הדחיינות לרמת אומנות, ואזרחי ישראל ממשיכים לסבול מראש ממשלה שלא יודע למשול. ראוי לציין את יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני שלקח על עצמו את הטיפול בסוגיה הסבוכה הזאת. של מפת הטבות המס ליישובים", מה שנשאר לנו לקוות שנציגינו החרדים  יימשכו להילחם על מנת לדאוג לציבור. ושליצמן וגפני יישבו יחד לסגור את העניין של החוק הנורבגי שיכניס נציג חרדי נוסף שיהווה תוספת ברוכה לכולנו בפעילות הפרלמנטרית בכנסת.



    0 תגובות